Photo by Mark Stoop on Unsplash |
Üksi oma toolis
istudes unustame tihti ära, et teiselpool ekraani on tõelised inimesed oma
tunnete ja arusaamistega. Eduka netisuhtluse alustalad on kirjaliku ja
kokkuvõtva vormi saanud juba pea 30 aastat tagasi ka Virginia Shea poolt.
Minu kõige kurvem
kogemus on seotud kohe esimese netiketti punktiga – inimese unustamisega. Oma
veendumuste ja tõekspidamiste selgitamine on õigustatud ja tervitatud nähtus,
kuid selle juures ei tohi ära unustada, et ekraanile jõuavad ainult sõnad. Kõik
muu, mis on omavahelisel suhtlusel vahel isegi olulisem nagu kehakeel ja
hääletoon jäävad ainult kirjutajaga ning lugeja ei oska neid täpselt samal
kujul juurde mõelda.
Oma vitsad sain
kätte enda arust viisakat ja fakte välja toovat vastuskirja koosades tööalaselt,
kus põhjendasin miks mõnda sammu tasub teha praegu ja mõnda mõne aja pärast
peale protsesside analüüsimist. Kirja saatsin töökaaslasele, kes vahetas
asutust, kuid kellega päriselus sai lõõpida, chatis sai ennemasti sama teravat
nalja tehtud ja suhtlus sujus. Vastasin püstitatud küsimustele minu jaoks meie
tavapärasel suhtlusviisil, kuid sellest kerkis tõsine torm ja hea et
lahkumisavaldust kirjutama ei pidanud. Siit sain tõsise õppetunni, et minu peas
oli toon täiesti teine, kui lugeja peas. Töötasin korduvalt kõnealust meili
läbi ja nägin tõesti, et seda sai ka väga „valesti“ lugeda.
Antud vahejuhtum
õpetas mind alati läbi kaaluma kõik oma ütlemised kirja teel, isegi kui adressaadiks
on lähedane inimene, võõrastest ei tasu rääkidagi. Siit edasi on iga kiri küll
kõvasti rohkem aega võtnud, kuid mõistlikum on vältida konflikte, mis tekivad
puhtalt säärasest hooletusest ja eeldamisest, et teine on samal laineharjal.
|
Kommentaarid
Postita kommentaar