Otse põhisisu juurde

Tarkvara arendus- ja ärimudelid ettevõtte ja toote näitel.

 

Tänapäevases kiires ja muutuvas maailmas on saab palavamat vastuvõttu agiilne arendusmudel. Mida populaarsemaks miski muutub, seda enam hakkab ta aga ka oma elu elama, agiilsete meetodite küllasuses on juba üsna keeruline orienteeruda. Agiilse manifesti [1] sõnastamisest on üksjagu aega möödas, mistõttu on iga leidnud endale oma ja kohandanud enda näo järgi.

Photo Jo Szczepanska on Unsplash

Salesforce on Ameerika pilvepõhine tarkvaraettevõte, mis pakub kliendisuhete halduse (CRM) teenust ning pakub ka ettevõtterakendusi, mis on keskendunud klienditeenindusele, turunduse automatiseerimisele, analüüsile ja rakenduste arendamisele. Aastate jooksul Salesforce'is välja kujunenud oma tähendus agiilsele arendusele. Selle asemel, et keskenduda ühele meetodile või mõtteviisile, on võetud populaarsete metoodikate ja raamistike erinevad aspektid ning need ühendatud. Sellest johtuvalt saab ka iga uus insener, kes palgatakse esimese asjana kahepäevase koolituse, mis käsitleb firmas kasutusel olevat agiilse metoodika kasutamist. Kasutatava metoodika keskmeks on Scrum, projektijuhtimisraamistik, mis soodustab lühikesi tsükleid, iteratsiooni, õppimist ja meeskonna täiustamist, samuti tagasiside saamist ja mõõtmist toote järgmise juurdekasvu tarnimiseks. Lisaks järgitakse programmeerimise tavasid, nagu paarisprogrammeerimine, pidev integreerimine, igapäevased püstijalakoosolekud ja testimispõhine arendus. Laiemas plaanis juhivad aga tootearendust ka Lean tarkvaraarenduse peamised põhimõtted. [2]

Tableau Software on andmete visualiseerimise tarkvaraettevõte, mis keskendub äriteabele. See asutati 2003. ja 2019. aastal ostis Salesforce ettevõtte. Oma ärimudelis kasutavad nad freemium ja tarkvara kui toote segu – pakutakse nii tasuta toodet kui ka selle suuremate võimalustega tasulist versiooni kuutasuliste kasutuslitsentsidega. Tasuta kasutamiseks on Tableau Public, mis võimaldab andmete visualiseerimist, uurimist ja vihikute loomist, kuid need kõik on rangelt avalikud, ka aluseks kasutatud andmed. Võimalust privaatsemalt andmeid töödelda ja visualiseerida pakuvad litsentsiga tooted nagu näiteks Tableau Desktop. Loodud on ka Tableau Server, mis võimaldab info jagada asutusesiselest ja määrata, kes pääseb andmeid vaatama ja kes muutma. Olenevalt valikutest ja vajadustest on loodud erinevad hinnaplaanid, et suurendada oma kliendibaasi.


[1] Manifesto for Agile Software Development

[2 ] Salesforce, "Developers' Blog" 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Suure võimuga kaasneb suur vastutus

  Photo by  Joe Zlomek  on   Unsplash Meist kõigist on jäljed pea kõikjal, meie isiklik info ja tarbimisandmed on salvestatud ja see on himuäratavalt suur kogus , mis kokku korjatakse. Enamasti anname me selleks ise loa, sest TL;DR ja YOLO. Infot kogutakse minu jaoks täiesti arusaadavatel põhjustel – äri edendamiseks, kliendist paremini aru saamiseks ja toote parendamiseks. Kuid kuidas käitutakse meie isikliku informatsiooniga? Kas see on ka eetiline üldsuse mõistes ning kas on paika pandud kindlad reeglid ettevõtete siseselt? Nendele küsimustele võiks vastata ettevõtte eetikakoodeks, kuid pika otsimise tagajärjel olin ma endiselt ainult üldiste ja ka kõike muud hõlmavate koodeksite juures. Kuid ka see on parem kui mitte midagi. Endale huvipakkuvaks valisin Telia ärilise käitumise koodeksi – seda ülesehituse ja illustratsioonide tõttu. Roll oli ka vahvatel elulistel näidetel, mis abistasidki olukorra hindamist eetiliseks või mitte. Koodeks oli väga mõnusalt loetav...

Kes oled…?

Nagu palju muudki on ka armastuse otsimine kolinud internetti. 🎔 Photo by  Nick Fewings  on   Unsplash Ennemasti oli populaarseks tutvumiskuulutuste rubriik ajalehes, nüüd on see osaks pea igast online variandist (veebisaidid, mängud jms), mis võimaldab kasutajate vahelist suhtlust. Kes leiab armastuse Instagramist, kes  aga Cat Lovers Chat City’st. Selles ei ole iseenesest ju midagi halba, kui kaks indiviidi üksteist leiavad, ükskõik millisel moel. Kehvema pöörde saab olukord aga siis, kui esinetakse kellegi teisena. Vaadates erinevaid armastust kajastavaid saateid TLC pealt, paistab identiteedi vargus küllaltki igapäevane olema. Enamasti laenatakse mõne sihvaka neiu või treenitud noormehe pilte, et leida vestluspartnereid. Piltide laenamisega otsest kurja pildil olijale ei teha, kuid tegevus on siiski PPA lehel kirjas identiteedivargusena ja teiseks väita end ei tohiks. Omandatud identiteeti kasutatakse manipuleerimiseks. Säärane skeem on kasutusel enamasti ju...