Otse põhisisu juurde

Kes oled…?

Nagu palju muudki on ka armastuse otsimine kolinud internetti. 🎔

Photo by Nick Fewings on Unsplash
Ennemasti oli populaarseks tutvumiskuulutuste rubriik ajalehes, nĂĽĂĽd on see osaks pea igast online variandist (veebisaidid, mängud jms), mis võimaldab kasutajate vahelist suhtlust. Kes leiab armastuse Instagramist, kes  aga Cat Lovers Chat City’st. Selles ei ole iseenesest ju midagi halba, kui kaks indiviidi ĂĽksteist leiavad, ĂĽkskõik millisel moel. Kehvema pöörde saab olukord aga siis, kui esinetakse kellegi teisena.

Vaadates erinevaid armastust kajastavaid saateid TLC pealt, paistab identiteedi vargus küllaltki igapäevane olema. Enamasti laenatakse mõne sihvaka neiu või treenitud noormehe pilte, et leida vestluspartnereid. Piltide laenamisega otsest kurja pildil olijale ei teha, kuid tegevus on siiski PPA lehel kirjas identiteedivargusena ja teiseks väita end ei tohiks. Omandatud identiteeti kasutatakse manipuleerimiseks. Säärane skeem on kasutusel enamasti juba hilisemas eas olevate meeste ja naiste peal, kes on lootuses leida uus armastus suundunud internetti, kuid ei ole sealsete varitsevate ohtudega kursis. On tavapärane, et kauni profiilipildiga konto tunneb ise huvi ja ärgitab suhtlust. Üsna kiirelt jõutakse ka faasi, kus avaldatakse armastust, millele järgneb enda kurb elulugu ning vajatakse raha nt telefoniarvete maksmisel, et kallimaga edasi ikka suhelda. Televaatajateni jõudis ka Yolanda lugu, on see tõsi või lavastus polegi oluline, kuid tõsiasi on see, et selline skeem on kasutusel igapäevaselt ja armastuse nimel petetakse välja tuhandeid, omandatakse inimeste andmeid ja isiklikku infot. Catfishing on nõnda tüüpiline, et nii mõnigi endale elu loonud iidolina ja on isikuid, kes tõsimeeli usuvad, et nad ongi suhtes mõne kuulsusega, sest on loodud võltskontod ka tutvusringkonna jaoks, mida ise hallatakse. Sääraselt "ullikesi" ära kasutades on võimalik ligi pääseda ka kõiksugu konfidentsiaalsetele andmetele, mis tema ametikohaga kaasas käivad, rääkimata kodusest aadressist. Enamasti on kõige koletum olukord aga siis, kui petetu avastab olukorra ja soovib suhtlust lõpetada. Sellisel juhul petturil on olemas kõiksugu vahendeid, millega jätkata väljapressimist.

Teema on keeruline, sest armunud inimest on keeruline mõistusele kutsuda, kuid situatsiooni tõsidust on mõistetud ja aeg-ajalt ilmuvad siiski ka artiklid, mis ehk aitavad mõista olukorra olemust. Abi oleks siin ainult  harimisest ja lähedaste märkamisest, kes saavad vajadusel sekkuda ja ĂĽritada maa peale tagasi tuua. Lihtsamad ohumärgid, mida tähele panna, et vältida internetis ärakasutamist:

  1. Suhe areneb väga kiiresti
  2. Vestluspartner ei taha kunagi oma nägu näidata video vahendusel.
  3. Sotsiaalmeedia kasutamine on napp, sõpru on vähe.
  4. Vestluspartner kĂĽsib raha.
  5. Olukord tundub liiga head, et tõsi olla.
  6. Vestluspartneri "töö" saadab teda pidevalt ĂĽle maailma, mis takistab kohtumist või õigustab “levist väljas” olemist.
  7.  Ă•ige grammatika puudub, kuigi väidab end tolle keele kõnelejaks.
  8. Vestluspartneri elulugu on väga keeruline ja traagiline ning nad on koheselt avatus selles osas.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Swim or sink..kes peab ajahambale vastu?

Sõnad üle õhu Ajal, mil televiisorid olid meie ainus aken maailma ja internet oli alles idee, töötati välja BBC vajadustele toetudes viis, kuidas saata teleri ekraanidele tekstilisi sõnumeid. Parimaks variandiks osutus tiitrite edastamiseks ekraani ülaosas leiduvate tühjade ridade kasutamiseks. Kiiresti mõisteti, et sel viisil saab edastada palju enamat kui subtiitreid ja nii sündis teleteksti kontseptsioon - tekstipõhine teabeteenus, mis suudab edastada teleekraanidele kasulikku infosisu. Teenus ristiti Ceefaxiks ja see käivitati ametlikult septembris 1974. [1] https://images.freeimages.com/images/large-previews/dd2/bbc-news-on-the-teletext-1256139.jpg Hiljem samal aastal käivitas Ühendkuningriigi peamine sõltumatu televisiooniamet ITV oma variandi teenusest nimega Oracle. Teleteksti teenuste sirvimiseks tuli trükkida kolme numbri kombinatsiooni vahemikus 000 kuni 999, mis laadis teabe ekraanile. [2] Kui olemas oli teleteksti dekodeerijaga teleriga, oli juurdepääs umbes 30 leheküljele

Uuest meediast mõjutatud traditsiooniline meedia.

Ei ole halba.... image by Krzysztof Szkurlatowski See, kuidas me teavet ja uudiseid loeme ning edastame, on pärast sotsiaalmeedia tulekut drastiliselt muutunud. Avalikkus saab meediat tarbida mitmel platvormil ja uudised jõuavad kohale, samal hetkel, kui need juhtuvad. Otseürituste, loodusõnnetuste ja poliitiliste teadaannete puhul võimaldavad sotsiaalmeedia platvormid nagu Twitter ja Facebook uudistel levida kulutulena, jõudes reaalajas sihtgrupini kiiremini, kui ühelgi traditsioonilisel uudiste väljaandel on aega lugu avaldada. [1] Lisaks ei ole kiirete sõnumite edastamine ka kulukas, mis võimaldabki koheselt reageerida. Uus meedia saab päev läbi vastu võtta otsuseid, mida avaldada ja päeva jooksul edastada või kohandada mitut tüüpi digitaalseid sõnumeid. [2] Traditsiooniline meedia jääb selles osas suuresti alla ning õhtused uudised on aktiivsematele netikasutajatele juba ammugi teada. See paneb meediaettevõtetele peale suure surve, et kaasas käia uue meediaga ja tema kiirusega ning