Ei ole halba....
 |
image by Krzysztof Szkurlatowski |
See, kuidas me teavet ja uudiseid loeme ning edastame, on pärast sotsiaalmeedia tulekut drastiliselt muutunud. Avalikkus saab meediat tarbida mitmel platvormil ja uudised jõuavad kohale, samal hetkel, kui need juhtuvad. Otseürituste, loodusõnnetuste ja poliitiliste teadaannete puhul võimaldavad sotsiaalmeedia platvormid nagu Twitter ja Facebook uudistel levida kulutulena, jõudes reaalajas sihtgrupini kiiremini, kui ühelgi traditsioonilisel uudiste väljaandel on aega lugu avaldada. [1] Lisaks ei ole kiirete sõnumite edastamine ka kulukas, mis võimaldabki koheselt reageerida. Uus meedia saab päev läbi vastu võtta otsuseid, mida avaldada ja päeva jooksul edastada või kohandada mitut tüüpi digitaalseid sõnumeid. [2] Traditsiooniline meedia jääb selles osas suuresti alla ning õhtused uudised on aktiivsematele netikasutajatele juba ammugi teada. See paneb meediaettevõtetele peale suure surve, et kaasas käia uue meediaga ja tema kiirusega ning seetõttu on paljuski oma töö ümber korraldanud ka traditsioonilisemad meediaettevõtted.
...ilma heata.
 |
Photo by Redd on Unsplash |
Komme, et inimesed kannatavad nutikaela all, sest sirvivad sotsiaalmeedias päevad läbi aktiivselt uudiseid, on muutunud populaarseks. Sotsiaalmeedia pakub palju tasuta uudiseid ja ilmekad pealkirjad kutsuvad artitklik avama ja lugema. Klikkide taga ajamine on aga uuele meediale toonud üsna halva maigu juurde. Tihtilugu manipuleeritakse osavalt pealkirjadega ja rebitakse kõike kontekstist välja, et tuleksid inimesed korrakski ja avaksid nende loo. Sotsiaalmeedias avaldatud info vastavus tegelikkusele on aga sageli teadmata. Seetõttu on mõistlik küsimärgi alla seada kõik seal esitatu. Võrreldes sotsiaalmeedia halva usaldusväärsusega on traditsioonilisel meedial tänasel hetkel parem ja prestiižsem maine. Mis puutub uudisesse, kui teleprogrammi, siis seda ei asendada uus meedia veel niipea. Traditsioonilise meedia suureks plussiks on see, et tegemist on professionaalse tööstusharuga, kus oma tugev inim- ja materiaalne ressurss, et oleks võimalik tagada uudiste kvaliteet. Mida kvaliteetsem on uudis, seda suurem on võimalus, et uue meedia kõrval pööratakse pilgud ikkagi ka traditsiooniliste poole. [3]
Kasutatud kirjandus:
[1] Shift Communications, [Online]. Available: https://www.shiftcomm.com/insights/social-media-changed-traditional-media/.
[2] All Answers Ltd., "Effect of Apps on the Newspaper Industry.," 2018.
[3] IPL.org , [Online]. Available: https://www.ipl.org/essay/The-Importance-Of-Traditional-Media-FKRQT5K6JED6.
Kommentaarid
Postita kommentaar