Otse põhisisu juurde

Uuest meediast mõjutatud traditsiooniline meedia.

Ei ole halba....

image by Krzysztof Szkurlatowski
See, kuidas me teavet ja uudiseid loeme ning edastame, on pärast sotsiaalmeedia tulekut drastiliselt muutunud. Avalikkus saab meediat tarbida mitmel platvormil ja uudised jõuavad kohale, samal hetkel, kui need juhtuvad. Otseürituste, loodusõnnetuste ja poliitiliste teadaannete puhul võimaldavad sotsiaalmeedia platvormid nagu Twitter ja Facebook uudistel levida kulutulena, jõudes reaalajas sihtgrupini kiiremini, kui ühelgi traditsioonilisel uudiste väljaandel on aega lugu avaldada. [1] Lisaks ei ole kiirete sõnumite edastamine ka kulukas, mis võimaldabki koheselt reageerida. Uus meedia saab päev läbi vastu võtta otsuseid, mida avaldada ja päeva jooksul edastada või kohandada mitut tüüpi digitaalseid sõnumeid. [2] Traditsiooniline meedia jääb selles osas suuresti alla ning õhtused uudised on aktiivsematele netikasutajatele juba ammugi teada. See paneb meediaettevõtetele peale suure surve, et kaasas käia uue meediaga ja tema kiirusega ning seetõttu on paljuski oma töö ümber korraldanud ka traditsioonilisemad meediaettevõtted.

...ilma heata.

Photo by Redd on Unsplash
Komme, et inimesed kannatavad nutikaela all, sest sirvivad sotsiaalmeedias päevad läbi aktiivselt uudiseid, on muutunud populaarseks. Sotsiaalmeedia pakub palju tasuta uudiseid ja ilmekad pealkirjad kutsuvad artitklik avama ja lugema. Klikkide taga ajamine on aga uuele meediale toonud üsna halva maigu juurde. Tihtilugu manipuleeritakse osavalt pealkirjadega ja rebitakse kõike kontekstist välja, et tuleksid inimesed korrakski ja avaksid nende loo. Sotsiaalmeedias avaldatud info vastavus tegelikkusele on aga sageli teadmata. Seetõttu on mõistlik küsimärgi alla seada kõik seal esitatu. Võrreldes sotsiaalmeedia halva usaldusväärsusega on traditsioonilisel meedial tänasel hetkel parem  ja prestiižsem maine. Mis puutub uudisesse, kui teleprogrammi, siis seda ei asendada uus meedia veel niipea. Traditsioonilise meedia suureks plussiks on see, et tegemist on professionaalse tööstusharuga, kus oma tugev inim- ja materiaalne ressurss, et oleks võimalik tagada uudiste kvaliteet. Mida kvaliteetsem on uudis, seda suurem on võimalus, et uue meedia kõrval pööratakse pilgud ikkagi ka traditsiooniliste poole. [3]



Kasutatud kirjandus:

[1] Shift Communications, [Online]. Available: https://www.shiftcomm.com/insights/social-media-changed-traditional-media/.

[2] All Answers Ltd., "Effect of Apps on the Newspaper Industry.," 2018.

[3] IPL.org , [Online]. Available: https://www.ipl.org/essay/The-Importance-Of-Traditional-Media-FKRQT5K6JED6.





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Suure võimuga kaasneb suur vastutus

  Photo by  Joe Zlomek  on   Unsplash Meist kõigist on jäljed pea kõikjal, meie isiklik info ja tarbimisandmed on salvestatud ja see on himuäratavalt suur kogus , mis kokku korjatakse. Enamasti anname me selleks ise loa, sest TL;DR ja YOLO. Infot kogutakse minu jaoks täiesti arusaadavatel põhjustel – äri edendamiseks, kliendist paremini aru saamiseks ja toote parendamiseks. Kuid kuidas käitutakse meie isikliku informatsiooniga? Kas see on ka eetiline üldsuse mõistes ning kas on paika pandud kindlad reeglid ettevõtete siseselt? Nendele küsimustele võiks vastata ettevõtte eetikakoodeks, kuid pika otsimise tagajärjel olin ma endiselt ainult üldiste ja ka kõike muud hõlmavate koodeksite juures. Kuid ka see on parem kui mitte midagi. Endale huvipakkuvaks valisin Telia ärilise käitumise koodeksi – seda ülesehituse ja illustratsioonide tõttu. Roll oli ka vahvatel elulistel näidetel, mis abistasidki olukorra hindamist eetiliseks või mitte. Koodeks oli väga mõnusalt loetav...

Tarkvara arendus- ja ärimudelid ettevõtte ja toote näitel.

  Tänapäevases kiires ja muutuvas maailmas on saab palavamat vastuvõttu agiilne arendusmudel. Mida populaarsemaks miski muutub, seda enam hakkab ta aga ka oma elu elama, agiilsete meetodite küllasuses on juba üsna keeruline orienteeruda. Agiilse manifesti  [1] sõnastamisest on üksjagu aega möödas, mistõttu on iga leidnud endale oma ja kohandanud enda näo järgi. Photo  Jo Szczepanska   on   Unsplash Salesforce on Ameerika pilvepõhine tarkvaraettevõte, mis pakub kliendisuhete halduse (CRM) teenust ning pakub ka ettevõtterakendusi, mis on keskendunud klienditeenindusele, turunduse automatiseerimisele, analüüsile ja rakenduste arendamisele. Aastate jooksul Salesforce'is välja kujunenud oma tähendus agiilsele arendusele. Selle asemel, et keskenduda ühele meetodile või mõtteviisile, on võetud populaarsete metoodikate ja raamistike erinevad aspektid ning need ühendatud. Sellest johtuvalt saab ka iga uus insener, kes palgatakse esimese asjana kahepäevase koolituse, mi...

Minu, sinu, meie, teie...Kelle?

  Photo by Thomas Park  on   Unsplash Autoriõigused on teema, mis kütab kirgi juba pikemat aega. Tavapärane praktika on „kuumi“ asjaolusid liialt keeruliseks mõtlema hakata poliitilisel maastikul ja peenhäälestada olukorda. Sama suuna on isikliku tunnetuse põhjal saanud ka autoriõiguste teema. Põhjuseid on erinevaid, kuid suur roll on siin lobistamisel ja minu meelest asjatundmatutel poliitikas. Seadusandlus valmib keerulisemal kujul, kui me oma toolis mugavalt istudes ette kujutadagi oskame, mistõttu on võimalik seda ka selliseks sega-pudru-kapsaks kokku kirjutada mis iganes loosungite all.  Kaitsmaks sõnavabadust, suhtlemist, haridust ning austamaks kodanike privaatsust ja kodanikuõigusi üldiselt ilmus Christian Engströmi ja Rick Falkcinge sulest raamat „The Case For Copyright Reform“ [1]. Kirjateoses antakse ülevaade, kuidas tegelikult toimub üksikisiku tasandil mõju avaldab ning mis tegelikult lobistide töö tagamaa on. Nende eesmärk on aga hoida ideid, teadmisi j...