Otse põhisisu juurde

Uuest meediast mõjutatud traditsiooniline meedia.

Ei ole halba....

image by Krzysztof Szkurlatowski
See, kuidas me teavet ja uudiseid loeme ning edastame, on pärast sotsiaalmeedia tulekut drastiliselt muutunud. Avalikkus saab meediat tarbida mitmel platvormil ja uudised jõuavad kohale, samal hetkel, kui need juhtuvad. Otseürituste, loodusõnnetuste ja poliitiliste teadaannete puhul võimaldavad sotsiaalmeedia platvormid nagu Twitter ja Facebook uudistel levida kulutulena, jõudes reaalajas sihtgrupini kiiremini, kui ühelgi traditsioonilisel uudiste väljaandel on aega lugu avaldada. [1] Lisaks ei ole kiirete sõnumite edastamine ka kulukas, mis võimaldabki koheselt reageerida. Uus meedia saab päev läbi vastu võtta otsuseid, mida avaldada ja päeva jooksul edastada või kohandada mitut tüüpi digitaalseid sõnumeid. [2] Traditsiooniline meedia jääb selles osas suuresti alla ning õhtused uudised on aktiivsematele netikasutajatele juba ammugi teada. See paneb meediaettevõtetele peale suure surve, et kaasas käia uue meediaga ja tema kiirusega ning seetõttu on paljuski oma töö ümber korraldanud ka traditsioonilisemad meediaettevõtted.

...ilma heata.

Photo by Redd on Unsplash
Komme, et inimesed kannatavad nutikaela all, sest sirvivad sotsiaalmeedias päevad läbi aktiivselt uudiseid, on muutunud populaarseks. Sotsiaalmeedia pakub palju tasuta uudiseid ja ilmekad pealkirjad kutsuvad artitklik avama ja lugema. Klikkide taga ajamine on aga uuele meediale toonud üsna halva maigu juurde. Tihtilugu manipuleeritakse osavalt pealkirjadega ja rebitakse kõike kontekstist välja, et tuleksid inimesed korrakski ja avaksid nende loo. Sotsiaalmeedias avaldatud info vastavus tegelikkusele on aga sageli teadmata. Seetõttu on mõistlik küsimärgi alla seada kõik seal esitatu. Võrreldes sotsiaalmeedia halva usaldusväärsusega on traditsioonilisel meedial tänasel hetkel parem  ja prestiižsem maine. Mis puutub uudisesse, kui teleprogrammi, siis seda ei asendada uus meedia veel niipea. Traditsioonilise meedia suureks plussiks on see, et tegemist on professionaalse tööstusharuga, kus oma tugev inim- ja materiaalne ressurss, et oleks võimalik tagada uudiste kvaliteet. Mida kvaliteetsem on uudis, seda suurem on võimalus, et uue meedia kõrval pööratakse pilgud ikkagi ka traditsiooniliste poole. [3]



Kasutatud kirjandus:

[1] Shift Communications, [Online]. Available: https://www.shiftcomm.com/insights/social-media-changed-traditional-media/.

[2] All Answers Ltd., "Effect of Apps on the Newspaper Industry.," 2018.

[3] IPL.org , [Online]. Available: https://www.ipl.org/essay/The-Importance-Of-Traditional-Media-FKRQT5K6JED6.





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Swim or sink..kes peab ajahambale vastu?

Sõnad üle õhu Ajal, mil televiisorid olid meie ainus aken maailma ja internet oli alles idee, töötati välja BBC vajadustele toetudes viis, kuidas saata teleri ekraanidele tekstilisi sõnumeid. Parimaks variandiks osutus tiitrite edastamiseks ekraani ülaosas leiduvate tühjade ridade kasutamiseks. Kiiresti mõisteti, et sel viisil saab edastada palju enamat kui subtiitreid ja nii sündis teleteksti kontseptsioon - tekstipõhine teabeteenus, mis suudab edastada teleekraanidele kasulikku infosisu. Teenus ristiti Ceefaxiks ja see käivitati ametlikult septembris 1974. [1] https://images.freeimages.com/images/large-previews/dd2/bbc-news-on-the-teletext-1256139.jpg Hiljem samal aastal käivitas Ühendkuningriigi peamine sõltumatu televisiooniamet ITV oma variandi teenusest nimega Oracle. Teleteksti teenuste sirvimiseks tuli trükkida kolme numbri kombinatsiooni vahemikus 000 kuni 999, mis laadis teabe ekraanile. [2] Kui olemas oli teleteksti dekodeerijaga teleriga, oli juurdepääs umbes 30 leheküljele

Kes oled…?

Nagu palju muudki on ka armastuse otsimine kolinud internetti. 🎔 Photo by  Nick Fewings  on   Unsplash Ennemasti oli populaarseks tutvumiskuulutuste rubriik ajalehes, nüüd on see osaks pea igast online variandist (veebisaidid, mängud jms), mis võimaldab kasutajate vahelist suhtlust. Kes leiab armastuse Instagramist, kes  aga Cat Lovers Chat City’st. Selles ei ole iseenesest ju midagi halba, kui kaks indiviidi üksteist leiavad, ükskõik millisel moel. Kehvema pöörde saab olukord aga siis, kui esinetakse kellegi teisena. Vaadates erinevaid armastust kajastavaid saateid TLC pealt, paistab identiteedi vargus küllaltki igapäevane olema. Enamasti laenatakse mõne sihvaka neiu või treenitud noormehe pilte, et leida vestluspartnereid. Piltide laenamisega otsest kurja pildil olijale ei teha, kuid tegevus on siiski PPA lehel kirjas identiteedivargusena ja teiseks väita end ei tohiks. Omandatud identiteeti kasutatakse manipuleerimiseks. Säärane skeem on kasutusel enamasti juba hilisemas eas ol